משרד התחבורה חוייב בתיאום עם עיריית ביתר והעתירה נמחקה

    "הגשנו את העתירה למרות שידענו מראש שסיכוייה אינם גבוהים מהבחינה המשפטית. זאת מאחר וחובתנו להפוך כל אבן כדי לדאוג לכך שביתר תמשיך להיות במקום הראשון בארץ בתחבורה ציבורית"
    דוד קורצוייל 3 Comment on משרד התחבורה חוייב בתיאום עם עיריית ביתר והעתירה נמחקה

    סוכם באולם ביהמ"ש בין רה"ע לדרור גנון ממשרד התחבורה על צוות משותף קבוע לבכירי העירייה ולמשרד התחבורה, שינהל את תהליך התחבורה במשותף.

    "הגשנו את העתירה למרות שידענו מראש שסיכוייה אינם גבוהים מהבחינה המשפטית. זאת מאחר וחובתנו להפוך כל אבן כדי לדאוג לכך שביתר תמשיך להיות במקום הראשון בארץ בתחבורה ציבורית"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית המשפט לעניינים מינהליים בי-ם התקיים הבוקר דיון בעתירת עיריית ביתר עילית נגד משרד התחבורה, בדרישה לחייבו בשיתוף פעולה עם עיריית ביתר עילית במכרז התחבורה החדש שיצא לעיר ללא תיאום.

    בין נימוקי העתירה: היעדר דרישת סף לניסיון בהפעלת תחבורה ציבורית וחוסר הכנת תשתיות הולמות.

    את עיריית ביתר ייצג המומחה המנהלי-חוקתי עוה"ד אורי קידר ממשרד כבירי נבו קידר ושות'.

    כבר בשלבים הראשונים לאחר שהמכרז תוקן חלקית בעקבות העתירה, הבהירה העירייה כי היא איננה מתעקשת על דחיית המכרז אלא על תיקונו לרווחת התושבים. משרד התחבורה התנגד, אך בצעד חסר תקדים אסר בית המשפט על משרד התחבורה לפתוח את מעטפות המכרז עד לקיום הדיון.

    היום כאמור נערך הדיון, במסגרתו הבהיר ביהמ"ש כי משרד התחבורה מחויב בשיתוף פעולה עם העירייה. לאור ההסכמה על כך, וכן התחייבות לדרישת העירייה למיקום החניון בתחומי העיר, נמחקה העתירה בהסכמת הצדדים.

    רה"ע הבהיר, כי אין לעיריה כל רצון להתעמת עם המשרד אלא אך ורק לתקן את הדרוש, וכי הוא מברך על התוצאה ומקווה שייצאו לדרך חדשה.

    רה"ע רובינשטיין: "אני מרוצה מהתוצאה. אם משרד התחבורה היה מסכים מראש למה שביהמ"ש הורה לא היה צורך להיגרר לשם.

    "הגשנו את העתירה למרות שידענו מראש שסיכוייה אינם גבוהים מהבחינה המשפטית. זאת מאחר וחובתנו להפוך כל אבן כדי לדאוג לכך שביתר תמשיך להיות במקום הראשון בארץ בתחבורה ציבורית".

    עו"ד קידר: "לכל אורך הדרך הבהרנו שדרישתנו האחת היא שיתוף פעולה לטובת התושבים מלא מבלי לעשות צעדים חד צדדיים. בביהמ"ש הובהר היום היטב מעמדה הברור של העירייה כנציגה אותנטית של התושבים. הוכחנו שאי אפשר לנהל מהלכים מאחורי גבה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      רק לראש עירית ביתר עילית זה מתאים
      יחס גם לילדים אין כמוהו

    2. 2

      למה לשקר? במקום לקרוא את פסיקת בית המשפט – הכתב מצטט את ההודעה השקרית של דוברות עיריית ביתר עילית.
      משרד התחבורה לא חויב בכלום. העתירה נמחקה. הסתבר בדיון שהעירייה בכלל פועלת נגד התושבים. משרד התחבורה ניצח, רובינשטיין הפסיד.

      1. אל תהיה שלילי
        לא צריך שום חברה שתחליף את עילית